Syklet til Hovden for niende gang

Frank Robert Gysland fra Team 43 i Kvås idrettslag deltok lørdag på sykkelrittet Color Line Tour, fra Kristiansand til Hovden for niende år på på rad. Han var den eneste fra Kvås som var med.

Årets 210 kilometer lange ritt ble i år arrangert i august, i motsetning til mai, som er det normale.

Kvåsingen syklet i felt sammen med en gruppe på totalt 40 syklister, og gruppa kom i mål på 6.48.03, noe som var 12 minutter raskere enn planlagt.

- Det ble en hard tur. Jeg merket det ganske fort ut fra start at det ikke var den beste dagen min da det gjaldt formen, men jeg klarte å henge med. Fint vær og godt tempo gjorde turen opp Setesdalen til en bra opplevelse. Det var faktisk mye lenger ned igjen med bil, rapporterer Frank.

Gruppen på 40 hadde før start for utdelt et detaljert tidsskjema som skulle følges. I starten ble man liggende litt bak sjutimers-skjemaet, men fra Sandrip i Vennesla og opp lå man foran. Halvparten av laget kjørte i såkalt rulle, der man byttet på å dra i front, mens den andre halvparten lå bak.

- Farten lå stort sett på mellom 36 og 42 kilometer i timen på slettene. Jeg var sliten på slutten, og var glad da målstreken var passert. Jeg tror neppe jeg hadde klart å holde følge med laget hadde det ikke vært for alle turene med hjelperytterne i Team 43, så de fortjener en stor takk, forteller Frank.

Populære innlegg fra denne bloggen

Martin (15) raskest i Gumpeløpet-løypa

Klart for den tiende utgaven av Gumpeløpet!

VM-medaljør knuste løyperekorden